VD:n vid pennan
Veckan började precis som vi ville, seger mot Gif Sundsvall med klara 3-0 och 6 pinnar inkasserade efter de två första matcherna. Däremot slutade den inte lika glatt, 9 500 hemmafans på Söderstadion fick se sitt Bajen sen söndagseftermiddag besegra vårt lag med 2-1, efter 2-0 i paus.
Det är bara att konstatera, vi kom inte upp i förväntad nivå i denna drabbning, ledarteamet och laget får analysera, dra slutsatser och använda kunskaperna konstruktivt i nästkommande matcher.
I övrigt innehöll starten av veckan bl.a. ett lunchmöte med vice statsministern Jan Björklund, en intervju på Olearys före matchen i måndags tillsammans med Alexander inom konceptet ”Axéns vänner” samt en mycket produktiv träff med vår säljpartner i Skövde, BAES under tisdagen.
Ett möte med Strateg under onsdagsförmiddagen koncentrerades på publiken och liveupplevelsen på Behrn Arena 2013. Det kan konstateras att 45 000 människor i snitt såg vår match mot GIF Sundsvall via TV sändningen i TV4 Sport. Nu är ju inte alla dessa från Örebro med omnejd, men givetvis är en hel del publik som ÖSK hellre ser på matchen för att, tillsammans med övriga, gemensamt öka trycket på läktaren och bidra med viktig energi till laget.
Onsdagskvällen ägnades till möte tillsammans med aktieägarna i Örebro Spelarinvest AB. Ett 60 tal personer fick dels höra våra tränare Alexander och Axel rapportera deras syn på säsongsinledningen samt vad som väntar oss framåt och dels lyssna till vår ”mittfältsgeneral” Tobias Nilsson vad han förväntar sig av säsongen samt hur han trivs med laget och i Örebro. Jag informerade kort om nuläget ekonomiskt och om de utmaningar vi har framför oss. Huvudpunkten var givetvis att från styrelsens sida informera och med aktieägarna diskutera framtiden för Örebro Spelarinvest. Bitvis en livlig men på det hela taget en konstruktiv, informativ och inte allra minst genomlysande debatt.
Torsdag och fredag bar det iväg med några av våra större företagskunder till Köpenhamn för kreativ brainstorming kring partnersprodukterna. Vår ambition är att utveckla det sammantagna affärskonceptet så att våra företagskunder ytterligare ökar sin förtjänst av sitt engagemang. Vi koncentrerade vårt arbete kring produktmixen – marknadsföring, affärsrelationer, personalvård samt varumärkesutveckling regionalt som nationellt. Många fina uppslag kom upp till ytan och noterades i gemensam prioriteringsordning.