ÖSK Fotboll och Reklamproffsen firar 10 år tillsammans
Ett samarbete är som bäst när det är lönsamt och givande för båda parter under en längre tid. Exakt så är fallet mellan ÖSK Fotboll och Reklamproffsen, som nu firar 10 år tillsammans.
Andreas Blomkvist på Reklamproffsen berättar hur de ser på samarbetet.
– Hos oss har vi en väldigt stark idrottskultur i allmänhet, och fotbollsintresse i synnerhet, så vårt partnerskap tillsammans med ÖSK Fotboll har med både hjärta och affärsmannaskap att göra. Stämningen är alltid lite bättre på våra morgonmöten om Sportklubben har tagit tre poäng, än om vi åkt på en svidande uddamålsförlust kvällen innan. På det affärsmässiga planet så är vår målsättning att bygga vårt varumärke i samband med ÖSK:s nätverksträffar och där odla relationer med såväl befintliga som nya kundkontakter.
– Jag tycker även det är viktigt att poängtera att vi genom åren också funnit många nyttiga leverantörer i nätverket som vi kanske inte haft förmånen att hitta fram till som kund utan ÖSK:s väl fungerande nätverk. Min bedömning är att vi har samarbetet med ÖSK och dess nätverk att tacka för åtminstone 50-talet kunder som idag använder oss som kanal för inköp av produktmedia och arbetskläder. Nu när vi firar 10 år tillsammans, så är det bara att blicka framåt mot nästa 10-årsperiod, och hoppas att den kommer innehålla ett SM-Guld, säger Blomkvist.
ÖSK:s vd Simon Åström menar att samarbetet med Reklamproffsen är ett typexempel på hur ett framgångsrikt partnerskap kan se ut.
– Det finns en ömsesidig långsiktighet, lojalitet och en stark vilja att utveckla varandra. Reklamproffsen har under lång tid försett oss med högkvalitativa produkter, en fantastisk service och hjälpt oss att utveckla vår affär, både genom smarta affärsupplägg samt genom att rekommendera oss för nya partners. Kontakterna präglas alltid av mycket positiv energi och vi ser fram emot kommande tio år tillsammans, säger Simon Åström.